
Manažérske zručnosti sú potrebné vedomosti a kompetencie riadiaceho a vedúceho pracovníka – manažéra. Ide najmä o tieto zručnosti: plánovanie, organizovanie, vedenie ľudí, komunikovanie, rozhodovanie, delegovanie, motivovanie, kontrola, leadership, riešenie problémov a iné. O úspechu na pozícii okrem odborným vedomostí, rozhodujú aj ďalšie tzv. “soft skills”. Tie v rozhodujúcej miere určia, či je daný manažér na „správnom mieste.“ Manažment je o dosahovaní vytýčených cieľov prostredníctvom iných ľudí. Vedieť ľudí na tejto ceste motivovať, viesť a riadiť je naozaj umenie. Manažérom sa človek nerodí – stáva sa ním.
- Budovanie a vedenie tímu
- Psychohygiena manažéra
- Vedenie ľudí a motivovanie podriadených
- Riadenie zmien
- Time manažment
- Profesionálna prezentácia
- Hodnotiaci pohovor
- Koučovanie a delegovanie
- Biznis protokol a etiketa
- Vedenie porád a pracovných stretnutí
- Projektový manažment
- Strategický manažment
- Obchodné rokovanie a vyjednávanie