„Aj malý problém môže pre firmu znamenať veľké straty.“
- Základom zvládnutej krízovej komunikácie je byť na ňu pripravení.
- Preto treba jasne a jednoznačne pomenovať citlivé miesta procesov vo firme, potenciálne problémy, ktoré môžu nastať.
- Treba definovať zodpovednosti, úlohy a kroky, ktoré sa musia podniknúť v momente, keď sa v spoločnosti udeje problematická situácia, alebo sa dostane do vážnej situácie vo vzťahu k svojmu okoliu.
- Ak krízový moment nastane, prichádza kľúčový moment – správne rozhodnúť o ďalšom postupe.
- Koho informovať a koho nie.
- Akou formou situáciu komunikovať a komu zveriť túto citlivú úlohu.
- Ako manažovať celý proces záujmu verejnosti o danú situáciu.
- Ako vhodne nastaviť v takomto momente vnútrofiremnú klímu.
- Ako daný stav komunikovať s relevantnými subjektmi?
- Možno krízovú situáciu zvládnuť bez toho, aby sa všetko prevalilo na verejnosť